Ben jij iemand die strategisch denken vlot combineert met een hands-on aanpak? Heb je een passie voor media, reclame en communicatie? Dan ben jij de communicatiespecialist die we zoeken.
In deze rol ontwikkel je niet alleen een sterke communicatiestrategie die perfect aansluit bij de missie en doelen van onze organisatie, maar zorg je ook voor de praktische uitvoering ervan. Je schrijft vlotte teksten, creëert boeiende content voor de website en onze socials, stelt persberichten op en zorgt voor een goede interne en externe communicatie. Daarnaast werk je nauw samen met ons team om de zichtbaarheid van de VZW te versterken en echt impact te maken. Conceptueel denken en operationele taken wissel je moeiteloos af. De Raad voor Reclame beschouwt deze functie als een zogenaamde slash job die combineerbaar is met andere niet-concurrerende activiteiten.
Jouw takenpakket:
- Je werkt een communicatie strategie en communicatieplan uit voor zowel de Raad voor Reclame als de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP), en volgt de implementatie nauwgezet op.
- Je coördineert zowel de interne als externe communicatie.
- Je vult alle communicatiekanalen (website, sociale media, enz.) creatief in.
- Je werkt samen met de communicatieverantwoordelijken van de leden associaties die via hun kanalen de boodschap van de Raad voor Reclame versterken
- Je werkt samen met ondersteunende externe partners zoals PR en Content bureaus
- Je monitort en evalueert de impact van de strategie en streeft naar improvement by learning
- In deze functie werk je zelfstandig, en ondersteun je de voorzitter en werk je in teamverband met de andere collega’s van de vzw
Wie ben jij?
- Sterke kennis van de sector (media, reclame, adverteerder, creatie)
- Ervaring met zowel strategische communicatie als uitvoerende taken
- Je bent een geboren schrijver met een scherp oog voor detail
- Beheer van sociale media met focus op LinkedIn zijn voor jou bekend terrein
- Proactief, flexibel en een goede planner
- Ervaring met het organiseren van events
- Je spreekt vlot Nederlands en Frans, Engels is een pluspunt
Wat bieden wij jou?
- Een boeiende functie binnen een dynamische en maatschappelijk relevante organisatie
- De kans om bij te dragen aan eerlijke en verantwoorde reclamepraktijken in België
- Mogelijk statuut als zelfstandige en flexibel voor part-time werking
- Ruimte voor persoonlijke en professionele groei
Over de Raad voor Reclame
De Raad voor Reclame speelt een sleutelrol in de Belgische reclamesector en zet zich in voor ethische en verantwoorde reclamepraktijken. Doelstelling van de Raad voor Reclame is vertrouwen te creëren in reclame en ervoor te zorgen dat door zelfregulering verantwoorde en betrouwbare reclame gemaakt wordt.
De Raad voor Reclame brengt de verschillende actoren in reclame samen, zowel de adverteerders die hun met hun boodschappen consumenten willen bereiken, de bureaus (creatief, media, digitaal) die hen hierbij helpen, als de media die als kanaal fungeren.
Samen bouwen we aan een sterk en verantwoord reclame-ecosysteem dat vertrouwen wekt bij de consument en waken over de zelfregulering van reclame via de JEP.
De Raad is opgebouwd rond de vier pijlers Observeren, Reguleren/Impacteren, Communiceren en Reguleren en wordt bestuurd door de tri-partite van Adverteerders, Reclamebureaus en Media.
Wil jij meewerken aan dit verhaal?
Stuur je CV met sollicitatiebrief voor 15 oktober naar info@rr-cp.be met als onderwerp “Sollicitatie Communicatie Manager”. Je wordt via e-mail op de hoogte gehouden van het verdere verloop van de selectieprocedure.
We kijken ernaar uit om kennis te maken!